Monday, August 23, 2010

tapi tak per...

tapi tak apa. releks....

bekerja di paper kecik memberi pengalaman besar kepada aku.

untuk pengetahuan korang, aku mula jadi reporter ni sejak 1991. aku interview pulak 1995. 95 tolak 91 = ada la dalam empat tahun. banyak ilmu dapat beb.... dulu - kat tempat lama - aku bukan saja kerja jadi reporter. aku la tukang key-in story. aku la tukang buat page (guna page maker versi lama), aku la hantar bahan untuk buat filem. aku la hantar filem ke printer. aku la ambik paper dah siap bawak ke pejabat atau hantar kpd distributor. memang bukan aku sorang. tapi aku ada buat semua kerja tu. so, jangan nak kelentong aku lebih2 bab paper ni. ya, memang aku riyak. heh heh

salah satu kerja utama aku masa kerja paper kecik tu adalah re-write semula story. biasanya dari paper the star. goreng sampai tak ingat dunia pun ada kadang2. jadi, apa sangatlah nak goreng translation kat balai berita.

aku buat berita macam apa yang diorang suruh. aku tengok jam. tak ingat berapa lama masa diberi, tapi tak la lama sangat. aku buat apa yang patut. bila masuk bab translation, aku translate satu para. konon2 tak cukup masa. heh heh.

tak lama lepas tu, aku balik. dan tak lama lepas aku balik (maksudnya, beberapa minggu atau bulan la), aku dipanggil kerja. not bad, huh?

No comments:

Post a Comment